onsdag 11 mars 2009

Jobb och graviditet

Det är ju ett tag sen jag var hos bostadsbolaget på intervju och har inte hört nåt, så jag mejlade dom i måndas och fick svar där dom säger att jag hade lite för lite erfarenhet men att jag fortfarande var med i processen eftersom dom inte har tillsatt alla tjänster på alla distrikt.
Men så hör dom av sig från kyrkogården här i Backa igår å säger att dom prioriterar mig, (tack vara Carolines pappa) och att jag nog minst har sommarjobb i 3 månader men att jag kanske kan få längre beroende om en fastanställd ska va hemma med barn eller inte, hans kulle höra av sig nästa vecka.
Och IDAG ringer dom från Riksbyggen, blåstaden, här där jag bor och säger att dom kanske kan erbjuda jobb och vill träffa mig.
Lite halvt beslutsångest beroende på vad dom kommer säga här nu....Fast bostadsbolaget prioriterar jag sist för är inte lockad av det längre. Vill verkligen Kyrkogården eller Blåstaden, nära å bra! :) Får se va som händer.

Och vad får man reda på mer idag?? Jo, Andrea ringer å säger att hon inte längre kan hålla det hemligt. Hon är gravid! I tredje månaden! Sitter på bussen å får en chock, vilket säkert resten av passagerarna märkte. :P Dom hade inte planerat det men dom är glada. Jag tänkte det senast i somras, Nu har dom hus och hund, fattas bara barn. å här kommer det :) Allt bara går så snabbt :P Blev glad för dom! Nu är det bara å vänta till hösten tills man får den lille :) :)

Inga kommentarer: