lördag 21 mars 2009

Val

Vet inte vad man ska göra för val med jobb....Igår var jag hos Fridheims kyrkogård och jag har fått jobb där minst från 4:e maj till mitten av augusti. Jättebra! :)
Men! Nu på tisdag ska jag till två till intervjuer....en i Ale där det är ett vikariat på ett år vilket skulle va grymt, men det e fruktansvärd bit att åka med buss å inte kul i vintermörkret sen...
Sen är det Blåstaden här där jag bor också på tisdag...Dom kan nog erbjuda 6 månader....vilket dom nog kan på kyrkogården med men inga garantier än förrän senare, dom brukar förlänga till oktober sa dom.
Sen vet jag att den fasta tjänsten för miljövärd i Blåstaden är ledig och dom kanske tänker så att dom ska anställa en säsongare som kan jobbet sen efer sommaren...å det skulle ju va underbart om man fick chans till en fast tjänst 5 meter ifrån där jag bor!

Pengar försöker jag prioritera i detta läge...men tror jag ändå ska säga nej till Ale för att det är för långt ifrån, spec när man har erbjudande om ett jobb närmare, även om det är betydligt kortare arbetsperiod...
Får höra vad dom säger hos Blåstaden nu på tisdag...men vet ju inte om jag får jobbet då...å skulle behöva veta fort som bara den för att kunna säga till Fridheim i så fall...svårt svårt att det ska va så kort tid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Satsa på Blåstaden.. du kommer må mkt bättre och det är det som räknas.. kan ju leda till ngt! ;)