lördag 10 oktober 2009

Grävt odlingslotten och magont

Idag palla jag mig ut till landet å grävde på min nyinskaffade odlingslott som jag fick ärva från en en snäll man i koloniområdet.
Det var inte lätt för jag har haft magont, liksom kramper sen igår kväll. Jättekonstigt, ont för ingen anledning och kan inte äta något nästan....lite jobbigt. Men hoppas det går över till måndag.

Efter jag hade grävt i två och en halv timme hade jag bara kommit lite över hälften. Inte lätt detta. Men det är att gräva och vända jorden som är jobbigast, sen blir det lättare som tur är.
Granqvist kom ut en sväng men han hjälpte mig inte med att gräva utan förhörde mig på mc-teori bara. Vilket också är bra eftersom det enbart är tre veckor kvar till provet. Får hoppas man klarar det, för efter november kommer nya regler vilket innebär att man måste ha utfört riskutbildningen (typ som halkan för B-körkort) innan man gör teorin Vill helst ha teorin överstökad så slipper man tänka på den ;-)

Jag har inte bestämt mig vad jag ska odla på min lilla yta än. Får tänka över detta i vinter. Något lättodlat eftersom det är första gången. Men är sugen på squash, bönor och goa små smultronplantor :) Mums!
Så här mycket hann jag gräva, ett tungt jobb, men som tur är så är man van från jobbet. ;-)

1 kommentar:

hanna sa...

vad häftigt emelie!! Min mamma och du kan utbyta ideer, hon har haft odlingslott i flera år. :) Ska höra med henne om hon har några tips! Kraam