lördag 3 oktober 2009

Läckö slott plus annat

Jag glömde ju meddela om vistelsen till Läckö slott förra veckan. Den var väldigt trevlig trots regn å rusk.
Börjar med möte på Västra kyrkogården där man möter massa människor man aldrig sett eftersom vi på Fridhem är lite isolerade från resten av kyrkogårdsförsamlingen. Men trevligt å se nya ansikten, (vilket vara alla utom Kristian som också kommer från Fridhem).
Väl framme efter två timmars bussfärd så fick vi en guidad tur inne i slottet, lite historia är aldrig fel :)
Besökte även den fina köksträdgården vilket tilltalar mig mer nu för tiden än historia ;-)
Sen var det iväg till Lidköping där vi åt lunch och även besökte Porslinfabriken där det är outlet på märken som kosta boda, höganäs och så vidare men dock dyrt ändå så köpte inget. (Är ju samma priser i Freeport eller ännu billigare i Ullared ;-))
Sen kom man hem och så var den dagen över. Men väldigt trevligt att bli bjuden på en sån liten roadtrip av jobbet, får man ju inte av alla arbetsgivare :)




Köksträdgården vid Läckö slott får bli min inspiration just nu för igår såg jag till och skaffa mig en odlingslott ute på landet ;-) Så nästa år blir det att odla lite allt möjligt. Tänkte experimentera lite dessutom....öva licksom så jag får bättre kunskap inför mitt yrke ;-) Det kommer säkert bli svett, blod och tårar...men även goda tilltugg att knapra på! Så värt det i slutändan ;-)
Ni får gärna komma å hälsa på, kanske rensa ogräs å få med sig lite smultron med er hem. ;-)

Inga kommentarer: