måndag 11 april 2011

Live musik tidigare än väntat :) plus livsmirakel :)

Upptäckte ett nytt band i lördags tack vare en jobbarkompis som var förband åt dom. :)
Sator som har funnits sen 80-talet men som jag inte hört förrän nu. En låt hade jag hört men visste inte att det var just dom. Dessutom är dom svenskar. Alltid kul med bra svensk musik. Dom var riktigt bra live.
Förutom jobbarkompisen så var det ett till band som var före Sator. Factory Brains som spelade blues rock. Vilket ös i dom Stockholms killarna!

Ut över en riktig skön helg med fint väder så kunde inte denna vecka börja bättre!
Fick reda på att kompisen födde en liten flicka nu i morse och alla mår bra! Helt underbara nyheter och är så glad för dom. Grattis Johanna och Björn! :)

1 kommentar:

Håkan Tendell sa...

Visst var de härliga, de där Factory Brains. Hade aldrig hört talas om dem innan, så jag blev i princip chockad. Kul förresten att du har upptäckt Sator. Jag kan rekommendera deras LP "Slammer" från 1988. Och din kompis med elgitarren var skön att lyssna på, det får du gärna hälsa henne.
Men nog med beröm av andra: jag hittade en dikt av dig som börjar "Sitter på en kall perrong". Du har talang. Samtidigt hittar jag inga andra dikter av dig. Har du möjligtvis några fler alster som man kan få läsa?