lördag 2 januari 2010

Året 2009 till 2010

Tänkte ju summera det gångna året men vet inte vad det finns å skriva om det. Eller rättare sagt, jag försökte verkligen hitta positiva saker å skriva om för det är aldrig kul med det negativa, men det var en hel del sånt det gångna året. 2009 var ett mindre bra år, men inte katastrofalt för mig, men inte så kul ändå. Men måste väl finnas dalar för att det ska finnas toppar antar jag.

För det första så var det för många begravningar (alla begravningar är för många, men speciellt när det gäller unga människor). Och ironiskt nog så blev det begravningar för mig personligen det år jag börjar jobba på en kyrkogård. (Försökte verkligen inte inbilla mig att det var därför allt hände)
För att jag fick jobb på en kyrkogård var egentligen en bra sak för mig, eftersom jag fick otroligt mycket erfaranhet inom det yrke som jag vill och mötte underbara, vissa konstiga, människor :P. Så mitt jobb på kyrkogården ska jag behålla som en positiv sak under 2009.

Jag fick i alla fall jobba 6 månader utav 12 men vill ju helst ha ett året om arbete så man kan flytta hemifrån. Men det är väldigt svårt att få ett arbeta idag, å då har jag utbildning och erfaranhet. Det präglade året också en del, arbetslösheten....det tär på en nåt så otroligt. 2010 måste bli det år jag får fast arbete nånstans!

Positivt var i alla fall att Malin fick oss att börja med Kitesurfing. Jättekul, men dyrt och tidskrävande...och man blir inte proffs på kort tid. Men det är väldigt kul å ha grunden nu och fortsätta öva, vilket jag väldigt gärna vill.

Sen är resten av kompisarna positiva energikällor för mig, verkligen. Är tacksamma för er. Vad hade man gjort utan er?

2009 var som sagt lite mindre bra överlag tyvärr, fast en del positivt också som tur var men jag ska se till att första året på det nya decenniumet blir bättre!
För mig och er!
Gå ut rakryggade och le mer så är det en bra start för vem som helst, jag lovar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt! Nytt år med nya möjligheter. Ta vara på alla tillfällen till positiva, roliga, härliga, sköna och mysiga stunder!!
2010 HERE WE GO!!!