söndag 24 januari 2010

Skridskor och Tv-inspelning

Först; Grattis till Sarah som fyllde 23 i måndags! Vi firar henne när vi sticker till Glasgow den 28 jan! :)

Jag har trots sjukdom de tre första dagarna hunnit uppleva ganska mycket denna vecka.
I torsdag så åkte jag, eff å mike skridskor. Kul! Bara vi i ishallen :) Vill egentligen åka inlines, men lite jobbigt med snö å grus ute just nu så fick leva ut behovet på isen. Men räckte inte, vill åka mer, mer å mer! :) (inlines asså) Funderar starkt på att gå med i nåt lag, finns i Biskopsgårdens industriområde såg jag. Eller Roller Derby som jag är väldig intresserad av just nu tack vare filmen Whip it. (SE den!)

När jag är på café med Sarah i fredags så ringer det ett privat nummer och så är det SVT, Vem vet mest?, som ringer, undrade faktiskt om dom skulle höra av sig.
Dom fråga om jag fortfarande kunde vara reserv denna helgen ifall någon skulle få förhinder, och det kunde jag självklart.
Igår lörda ringde dom igen och sa att dom behövde mig på söndagen. Så jag har vart på Svt vid Älvstranden idag och spelat in ett avsnitt. ;-)
Det var en nervös men ändå rolig upplevelse. Kan ju avslöja att det gick som jag ville; Jag svarade rätt på åtminstone en fråga och överlevde till andra omgången. Men där åkte jag tyvärr ut. Kommer inte ritkigt ihåg frågorna....Men gissa Norge när det skulle vara Danmark och på en hade jag ingen anning. På den jag fick rätt hade jag tur som fick en sån lätt, "Vilket nummer har våran kung Carl Gustaf?" svaret är ju 16. :) haha
Kan ju meddela att det var fruktansvärt vad hjärtat dunkar när man står där, man tror inte det...men det gick inte å förhindra. :P
Vill nog vara med en gång till, men får se om dom ringer in en igen :)
(SVT huset på Älvstranden)
Detta avsnitt kommer sändas helt otroligt nog på min födelsedag, så man tycker ju att det kunde ha gått bättre :P

Gör nåt annorlunda och upplev något nytt, vänner, så får man veta lite mer här i livet :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt! Du är bäst Emelie! <3 /Eff