torsdag 4 november 2010

Busy week for a change ;-)

Time for a post in Swedish ;-) Use google translation if you don't understand, but can't guarantee that it will be correct translated. (I translated it myself and it's not translated correctly nearly at all. But maybe it's funny to read anyway )

Denna vecka har vart lite mer händelserik än övriga på sistone.
Allt hände egentligen på en och samma dag.
Igår, onsdag, hade jag ett besök hos tandläkaren för att dra ut en dum visdomstand. Egentligen skulle den bara lagas, men jag slipper gärna alla visdomständer, så bad dom dra ut den. Det var en utmaning för dom, den satt rejält, fick sitta gapandes i en timma ungefär. Tur att man inte var förkyld så man kunde andas genom näsan :D
Tyvärr var det en dyr historia då det kostade ett par tusen lappar. Men från och med nu ingår jag i alla fall i Frisktandvårdens försäkring, som enbart kommer kosta dryga femhundringen per år.

Efter tandläkaren gick jag hem och hade en enorm saliv och blod produktion i munnen :P inte jättekul. Speciellt denna dagen då alla hade bestämt att ringa mig.
Först får man samtal från Däckfirman, (ska byta till vinterdäck) han hörde knappt vad jag sa, men tror vi kom överrens om samma dag och tid. (Hoppas!) Annars blir det en rolig upplevelse.

Sen ringde ett företag som jag skickat jobbansökan till och bad om en intervju. Jag blev jätteglad. "Äntligen händer nåt på jobbfronten", tänkte jag.

Och det gjorde det verkligen. Senare under dagen fick jag tips om ett annat jobb av en gammal klasskompis. Skicka in mitt Cv och fick ett samtal en timma senare med önskan om intervju hos dem med. Vilket jag var hos idag.
Var väldigt roligt eftersom jag fick träffa min gamla vän som man inte sett på några år. Hon är hur go som helst. :)

Får se om man får något av jobben.


Medan jag väntar på besked så kommer ett nytt avsnitt av Rebecca & Fionas serie idag. Tack vare dem hittar man massa ny musik. Rekomenderar deras spotify lista.

http://open.spotify.com/user/digster.se/playlist/1jGWX65tQPpwkuqG2OaRCN

Inga kommentarer: