söndag 26 december 2010

Christmas 2010

Julafton spenderades som alltid hos kära faster och resten av släkten på pappas sida plus några till. Vi var många i år, hela 16 st varav Amanda var det enda barnet. Hur kul som helst när hennes pappa (min kusin) klär ut sig till tomten och hon ser att det han. Vilka blickar hon kan ge när tomten frågar "om Amanda kan hjälpa gamla tomten med dom tunga paketen".
Min familj tycker tydligen jag inte hittar tillräckligt bra så jag fick en GPS till bilen. Den ska väl komma till använding :)

Juldagen tillbringades med underbara vänner med häng först hos Malin och sen trotsade vi kylan och mina lår fick ta stryk. Fick inte komma in på Flamingo så vi vandra vidare till Vasa och Jazzhuset. Låren skrek efter värme.
Vi kom fram och in och sen var det bara att köpa dricka och dansa sig varm på dansgolvet.

(Jag och fina Sarah som vet hur man rör sig på dansgolvet :))

Annorlunda människor än vad jag är van vid vilket var skönt. Bra musik också, vilket fick kroppen att släppa loss och släppa lite hämningar. Dansade bort mina bekymmer för stunden igår. Men sen kom man hem där fyra väggar stänger in mig å mina tankar. Hatar och älskar dessa väggar som man har. Men vill väl helst byta ut dom.
La mitt tunga huvud på kudden som trots allt fortfarande var mjuk när allt annat känns hårt nu.
Somna in å vaknar bedövat till en ny dag å hoppas den känslan håller i sig ett tag.

Musik lindrar. Rekommenderar Duffys senaste album ”Endlessly”.

Och idag på Annandagen blir det Julafton nr 2 med småkusinerna. :D

Inga kommentarer: