söndag 20 februari 2011

Februari snart slut

Så här i slutet på februari år 2011 så ser livet ut på följande:

Ryggen blir bättre, men det går sakta som fan. Minsta felsteg från min sida med lyft på jobbet kommer vara förödande. Då ryker ryggen och jobbet och drömmar om en egen lägenhet i år.
Jag kämpar rejält för att återställa den och mitt hopp till något spännande ska hända i år. Förra året var som sagt en besvikelse med för få sköna upplevelser.
Värmer upp på jobbets gym och startar 40 min innan ordinarie arbetstid. Allt för att lyckas plocka så mycket som jag ska. Men denna vecka kommer jag inte kunna uppnå det målet. Så jag måste släppa alla krav på det från min sida. Ryggen är viktigare. Skit samma i en pissig vecka, Emelie!! Man får ha en dålig vecka i alla fall. Hoppas jag.
Mina prioteringar på gymmet är mage och rygg just nu och jag kommer aldrig försumma dem igen! För det suger att vara invalid när man egentligen inte borde vara det.

Försöker att hitta en bra bok och läsa också. Läser just nu tre stycken. Läser om Henrik Fexeus bok "När du gör som jag vill". Fick låna en bok från en jobbarkompis; "Kärlekens Bok" av Kathleen McGowan (påminner om Da Vinci Koden). och så hittade jag en bok hos Malin av en författare jag har varit intresserad av; Neil Gaiman "Coroline" Där en flicka hittar en parallell lite skrämmande värld genom en dörr i hennes hus.
Dem två sistnämnda är ju romaner. Har inte fastnat för någon av dom än. Men vill verkligen hitta en bra bok som man streck läser och som man förändrats av. Man tänker sitt liv "före" och "efter" när man har läst en riktig bra bok. Över ett år sen sist.
Får återkomma om dom senare. ;-)

Och i slutet på februari fyller en himla massa människor år. Närmare bestämt den 23:e februari. Brorsan, Malin, Dennis och nu fick jag även reda på att Henke föddes den dagen med.
Så Grattis till er :)

Inga kommentarer: