torsdag 10 februari 2011

Ryggont

Som jag nämnde i förra inlägget så har jag fått ont i ryggen.
Trodde det bara var en muskel som överansträngt sig men efter besök hos en grym sjukgymnast via jobbet i måndags så fick jag veta att det var en disk som gått sönder. INTE diskbråck som tur är! Men ändå en trasig disk. :( Det ska läka, men dom första veckorna är kritiska och jag måste vara försiktig. Inte lätt med det jobb jag har för tillfället men har fått lättare uppgifter denna veckan och ryggen känns bättre. Den är ju helt bra om jag får det lätt nästa vecka med, annars funderar jag på att ta ut komp. Allt för att bli bra och få fast anställning.

Jag fick bra tips från sjukgymnasten som har hjälpt. En bra övning gör jag och för tillfället låter jag bli att sitta. (Första gången på hela veckan jag sitter framför datorn nu mer än 5 min :p) Annars står, går eller ligger jag på golvet.

Men jag känner hopp denna veckan jämfört med förra. Då var jag helt förstörd och trodde att alla chanser till fast anställning var förstörda för mig. Ska kämpa rejält nu för att bli bra igen.
Tyvärr är det inte bara jag som har ont i kroppen. Nästan alla tjejer är hemma och många killar klagar också. Är så jävla hemskt tycker jag. Vill inte att någon ska sluta för tycker om alla mycket. Väldigt sköna människor på mitt jobb :)
Önskar jag kunde göra alla bra :)

Inga kommentarer: