lördag 6 februari 2010

Glasgow och annat

Kom hem i söndags från Glasgow. Hade vi kommit senare på kvällen vet jag inte om vi kommit hem. Snö oväder kan åstakomma sånt tyvärr. Men inga problem för oss som tur var :)
Sammanfattningvis så var helgen otroligt kul och tröttsam. När man är ute sent och går upp tidigt för att shoppa(8.30 öppna Primark som vi tyckte om) så kan man bli lite trött, men inte för att man hade tråkigt eller vantrivdes så en bra trötthet bara ;-) :P
Älskar den skotska accenten men den är svår och förstå så det blev många "What?, Can you say that again?" haha

Det var en skön avkoppling och jag trivdes stort. Var lite nervös för att jag inte skulle göra det för jag vill sova ordentligt och göra lite mer än bara vara ute och festa. Dessutom tänkte jag med 11 olika viljor så kan det bli jobbigt, men det gick bra. Hjärnan stängde av och njöt av stunden. Har tack vare den här korta resan fått viljan och en mer öppenhet för att bo nån annanstans här i vårt avlånga land utan att känna oro för det.
På nåt sätt känner jag att eftersom jag kunde kommunicera med skottarna så blir det lätt att leva nån annan stans här i Sverige utan problem eftersom jag kan språket.
Kan låta konstigt för er, men det viktigaste för mig här i livet är att vara nära min familj och vänner och bygga upp ett liv här i Göteborg och jag kan inte ta paus från det utan måste närvara här hela tiden.
Jag kan vara hämmad på det viset men det är människorna i mitt liv som är min trygghet mitt hem.

Får se vad som händer, har lite olika planer i mitt huvud nu :)


Gänget på en italiensk restaurang förra fredagen när vi fira Sarahs 23 års dag. :)
Servitrisen där var jätterolig och störtskön. Glada minnen :)

Inga kommentarer: