måndag 22 februari 2010

Snökaos och jobb

Det har verkligen vart snökaos i Götet i helgen, tyvärr....Jag kunde ta avsked från Linnea i fredags och lördags. Men tyvärr fick jag och Gran låta bli att bege oss till Skepplanda (Hålanda) på lördags kvällen för vi kom ingenstans med Grans insnöade bil. (dessutom var den för låg för att klara av all snöterräng som bildads på vägarna).
jag var hemma och såg Melodifestivalen istället. (Där jag verkligen tyckte om tjejgruppen Timoteij)

Jag hoppas snön plötsligt försvinner inom två, tre veckor skulle vara bra. För vi har nämligen införskaffat oss en ny bil som vi hämtar nästa torsdag. Pappa vill inte riktigt att vi barn kör med bilen när det är så mycket snö som det är, eller inte när det ständigt kommer ny snö på vägarna för den delen.
Vi behöver inte mer snö i Götet i alla fall...men det kommer mer tyvärr...

Ja, sommarstugan ser inte så sommrig ut i all snö. Det här är staketet som är mot grusgången; som ligger under 1 meter snö. :P 1,5 meter på vissa ställen.

Men annars är jag glad! För jag fick bekräftat att jag får jobb från maj till oktober idag.
Förra veckan såg det mörkt ut för chefen från Fridhems Kyrkogård ringde och sa att jag endast fick 10 veckors arbete, vilket inte var idealet. Men snäll som han är så ringer han runt till kollegor och fixar så att Lundby kan ta emot mig före och efter min tid på Fridhem, så det blir 6 månader i slutändan. Gött! Ska vi bara hitta ett tillfälligt jobb innan maj och ett fast jobb efter oktober. ;-)
Så man kan börja leva ordentligt. ;-)

Inga kommentarer: