fredag 12 februari 2010

Rörlig igen

Efter månader av oregelbunden och mest stilla sittande (läs lathet) så har jag fått in en rytm igen med att röra på mig.
Ute och går med morsan, går på gymmet och så har man hunnit dansa två gånger på Danshuset :)

Dessa två gånger hittills har jag...ska vi säga inte haft lusten för att jag tycker det är svårt att hänga med. Men när lektionen är slut är jag mycket mer positivare till det och man mår bättre. Måste bara öva här hemma och med vännerna. Men inte helt lätt om man inte kommer ihåg alla stegen och ordningen på dem. :P Men ska göra som kära Eff och försöka måla upp dem. ;-) Dessutom har jag aldrig hållt på med nåt liknande så har svårt med att få till rytmen och böjningar i kroppen, men det kommer....till sista lektionen eller nåt ;-) Huvudtanken är ändå att jag ska testa på nåt nytt och röra på mig. Måste bara påminna mig själv om det och inte låta fula tankar som att "det är pinsamt" ta överhand ;-)

För övrigt så har man gått med i något som heter "Jobbgaranti för ungdomar" på Arbetsförmedlingen. Men luras inte av namnet, det betyder inte någon garanti på det sättet utan dem coachar en mer till ett jobb. Ska så småningom gå en 6 veckors kurs så då kommer man i alla fall utanför lägenheten och får andas lite, tills dess söker man fler jobb nu än tidigare för nu kommer alla trädgårdsjobb. Hopppas jättemycket på att bara få ett utomhusjobb som förhoppningsvis sträcker sig under sex månader och gärna på ett givande ställe.

Börjar bli trött på snön, trots att den också är vacker, men den är opraktiskt och det går ut över familjen som ska ta sig till sina jobb. Pappa cyklar för bussarna går inte när hans arbetstider börjar. Brorsan fick ge upp sin cykling och tar bussen, men som ofta är försenad pga snön.
Mamma har bilen till volvo men den ska självklart krångla med stort och smått (bytt skivbromsar/bromsklossar, till att backspegel går av) :P

Längtar ju till sommaren absolut, men också för då är det ju min tid i och med att man älskar trädgård nu. Man längtar tillbaka till Trädgårdsföreningen där man praktiserade 4 veckor som var helt underbara :)

1 kommentar:

Eff sa...

Sweet <3 /Eff