söndag 13 juni 2010

Sjukgymnast!

I fredags var jag hos sjukgymnasten och undersökte mitt förbannade knä! (vänstra)
Han jag hade var bra tyckte jag. Han kom i alla fall fram till att jag har inflamation i muskelfästet precis under knät och att mitt vänstra lår inte alls var lika stark som högra, det var faktiskt en ganska stor skillnand. Vilket kan ha haft betydelse till varför det knät inte återhämtade sig när jag överansträngde mig.
Så jag fick ett rehabs program med bra övningar för knät och låret. Så nu hoppas jag verkligen att det löser sig.
Jag gjorde övningarna för första gången igår och det kändes bra. Det ingår faktiskt att cykla och springa också vilket kändes skönt, så jag får motion med.

Målet är att fixa knät och kunna springa nåt av loppen; Göteborgsvarvet, Midnattsloppet, Vårruset eller liknande nästa år ;-)
Skulle verkligen vilja klara av nåt av dem längre loppen utan att kollapsa och känna mig stolt! Vill ha den adrenalinkicken som kan komma under såna lopp. :)

Håll tummarna ya'll! :)

Inga kommentarer: