söndag 20 september 2009

Har ni Röstat?

Idag har det vart Kyrkovalet. Har ni röstat, ni som får?
Jag var nere förut och röstade, får ju ta sin chans om man får. Jag röstade för denna gång hade jag hört talas om valet och för att markera att den nuvarande regeringen...aaa, vad är ordet? just det, SUGER!.
I alla fall mer än vad en röd regering skulle göra. Tror många från den röda sidan röstade för att just markera, hoppas det i alla fall.

OCH jag röstade för homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan. Visst Det var nån lag som gick igenom nu i maj men jag har för mig att det ändå inte var på lika villkor som för hetrosexuella par...nåt med självla ordet "äktenskap" som var problemet. Många inom kyrkan som var emot att kalla homosexuellas giftermål för "äktenskap" för det skall enbart kallas så om det är man och kvinna som gifter sig.
Tycker det är synd att man hatar folk för att dom älskar en annan. För det är ju det dom gör, oavsett alla andra argument dom kommer med. Varför lägga ner energi på att hata folk som älskar? Det låter så himla ologiskt det kan bli. Ska man inte lägga energi på att hata och motarbeta folk som FAKTISKT skadar andra människor här på denna planet?
Nä, men man kan ju inte förstå alla, tyvärr.

Inga kommentarer: