torsdag 17 september 2009

Päronen borta...igen.

Japp, föräldrarna lyxar till det igen och har stuckit utomlands, ända till Afrika (Tunisien).
Skönt att vara ensam hemma lite men som vanligt så är det jag och inte min bror som sköter om hemmet, och jag arbetar på dagarna medan han inte gör det! Fast han har faktiskt diskat hela två gånger! Alltid nåt.

På jobbet sliter man. Men jag klagar faktiskt inte, det är ett skönt jobb, extra mycket när det närmar sig helgen för då brukar det bli flummigt på jobbet. Kan man asgarva med kollegorna när man rensar ogräs så trivs man nog ganska bra ;-)

Jag blir nog kvar till sista oktober, tjöta lite extra på chefen på Västra Kyrkogården idag om mitt kontrakt. Jag visste ju inte riktigt hur länge man får stanna men det har väl blivit klart nu, hoppas jag. Fick en kopia på det jag skrev på i maj och det står ändå 30 oktober.
Det blir dessutom en liten resa med jobbet för min del. Kyrkogårdsförvaltningen brukar göra studieresor en gång per år. Först var det snack om att resa till St Petersburg för några dagar, men det var nåt som brast i planeringen och allt var tvunget att skrotas :( Men det får bli en lite kortare resa istället.
Man fick välja mellan en resa till Havets Hus i Lysekil eller Läckö Slott. (Gissa vad jag valde :P)
Historieintresserad som man är så valde jag Läckö:) Bara jag och Kristian från våran kyrkogård som ska dit, vi reser nu på tisdag (22 sep) med folk från Västra och Lundby. Intressant och se vad det är för människor :)

So folks, that's it for now. I'll be back next week for more updates, in swedish or English ;-)
Until then remember to jump up and down a few times every morning and then just smile all day long :)

Inga kommentarer: