måndag 29 mars 2010

Bokläsning

Har sökt efter en bra bok å läsa senaste månaderna. En sån bok man blir besatt av och sträckläser den!
Jag kanske har hittat en sån, eller 20 st. För det är en serie på 20 delar. (på svenska)

"Sanningens svärd" av Terry Goodkind. Det är en fantasy serie och jag fick upp ögonen för dom pga att dom har gjort en TV-serie av dom som har börjat sändas på tv6; Legend of the seeker.
Jag fick tag på första boken på Linnéstadens bibliotek och än så länge är det lite tråkig läsning eftersom jag har sett 7 avsnitt och det är lite upprepning nu när jag läser. Så måste vara snabb så jag kommer förbi avsnitten :P ;-)
Men mötte en kille på Folkuniversitetet som såg mig läsa och sa att böckerna är väldigt bra, så blir bättre sen när man kommit in en bit i historien tror jag.

Men väldigt lockande att bara se serien för den är väldigt bra gjord. Samma regisör som till Xena och Herkules (och det märks, men mer modern teknik). Väldigt snygga skådisar med :D Aldrig fel :D
Inspelningsplatsen är Nya Zeeland så helt underbar natur att se på med.

Skönt att komma in i andra världar ett tag när man inte orkar med sin egen. ;-)

Inga kommentarer: