söndag 14 mars 2010

Jobbcoach och födelsedagar

Jag har börjat med jobbcoach och jobbseminarium på Folkuniversitet ute i Långedrag denna vecka på order från arbetsförmedlingens "jobbgaranti för ungdomar".
Skönt å komma ut och jag har en viss möjlighet att påverka mitt schema. Jag har 6 obligatoriska seminarium/möten på 2-3 timmar varav 5 jag absolut minst måste gå på under en 6-veckors period. Anmält mig till två stycken kommande veckan (måndag kl 13-16 och tisdag kl 9-11) och så har jag möten med jobbcoach en timma/vecka (denna vecka på onsdag kl 9).
Jag hoppas jag skapar lite kontakter och får lite tips på hur jag kan hitta jobb i framtiden på detta, men får nog inget innan jag börjar på kyrkogården igen till maj.

Sen får man gratulera både Rossie och Linda som fyllt år på sistone. Linda hade sin sammankomst igår med oss goa tjejer och hon bjöd på sin berömda morotskaka som var underbar! Jag tog hela fyra bitar :) Vill ha en till nu :)

Inga kommentarer: