lördag 27 mars 2010

Valet

Jag fick ett till samtal från Johan igår fredag där han säger att han vill väldigt gärna anställa mig, å han höjde även lönen. Jag var i stan för tillfället och kände att jag inte kunde ta det beslutet då och bad om mer tid. Jag fick helgen på mig.
Men jag bestämde mig på några timmar. Ringde upp han igen och tackade faktiskt ja till hans erbjudande. :) Men det är blandade känslor till max, ena stunden tänker man att det är rätt andra stunden känns det som man tagit vatten över huvudet. Oj oj oj säger jag :p

Jobbet innebär att jag kommer ha en slags ledar roll och ska ha lite mer ansvar än andra. Det är en liten firma som har hand om grönytor lite var stans i Göteborg. Jobbet ska börja nu i april till oktober (så mer jobb än kyrkogården) och det finns chans att jag får snöröja under vinter för dom, om det går bra nu i sommar, vilket jag hoppas. Skulle vilja ha den erfarenheten. Så får kämpa nu ett par månader.

Men vaknade av en mindre mardröm i natt på grund av detta jobbet....fatta först inte vart jag var men sa åt mig själv att sluta.
Min slutsats är väl att det värsta som kan hända är att jag vantrivs och säger upp mig och blir "ledig" denna sommar.
Det låter inte helt dumt som tröstpris. Det är det värsta tror jag... eftersom jag inte har några skulder att betala så måste jag inte ha en stor inkomst.

Så jag borde inte vara så orolig, eller hur? ....eller?

Inga kommentarer: