söndag 7 mars 2010

Släktträff

Idag var jag på (riktig) släkträff för första gången med släkten Dahlqvist. (Farfars släkt) De enda man känner sen tidigare är faster Ingela och kusin Nina som är närmsta släkten. Sen var det pappas kusiner och mina sysslingar. Mycket roligt tycker jag eftersom jag är släkt intresserad. (Tyvärr vet jag inte mycket om mammas sida för det har vart mycket strul på den sidan.)

Pappas vet man desto mer om, framför allt farfar som var från Göteborg, för dem har en mycket mer genemskap.
Vi var runt 30 pers idag och då var det bara farfars syskons barn och barnbarn. (Farfar hade 10 syskon). Mycket prat så jag var ganska trött i huvudet efteråt :P men hade kul :)Mycket prat om minnen och jag passade på att fråga om så många namn som möljligt.
Farmors släkt är från Blekinge och tack vare faster vet man en del men har ju inte lika mycket kontakt med dem. Men ska försöka ta reda på mer nu, vara seriös. Kanske kan ta en tur ner till Blekinge med faster och se om några lever fortfarande. :)

Börja ta reda på lite info när jag var 11 för vi fick en uppgift i skolan. Får reda på från faster att vi kanske kan ha anor till Gustav Vasa, vilket såklart ökade mitt intresse för söka vidare men det är en hel vetenskap och väldigt svårt så gjorde inte det då. Får se om man kan ändra på det nu. Hoppas hoppas :)

Inga kommentarer: