torsdag 4 mars 2010

Musikal

Jag fick komma på musikal i år igen med Granqvist. Var osäkert ett tag men han ringde å fråga i söndags om jag ville Hänga med på Guys and Dolls vilken vi såg igår. Man blir ju alltid lika imponerad av sång, dans och all smink och scener. Helt otroligt.
Men jag tyckte inte om storyn lika mycket jämför med förra året på Mary Poppins, men nästan. Det är såna här musikaler jag gillar mest i alla fall. När det är lite Disney över det. Ser nästan ut som man ser på en tecknad film i verkligheten! :D


Dessutom var man hos tandläkaren och frissan igår. Toppa bara mig hos frissan för kan inte bestämma vad jag ska göra med håret mitt... :P
Gick till tandläkaren för min visdomstand strular till det för mig. Det är fortfarande lite tandkött över den så den är jobbig och borsta och i söndags så explodera det med värk, trodde det var hål men nej (!) inga hål hittar tandläkaren. Antagligen har det kommit in skit under tandköttet som fick det att svulna så dom rensa under men fanns väl inget kvar för dom hitta inget och det fick jag betala 700 spänn för. Jag är ju inte med i den där tandhälsovården för dom rekomendera att jag inte skulle gå med sist jag undersökte mig för jag kom i grupp 3. Trodde det innebar en kostnad på över 100 kr i månaden, men det står det inte på hemsidan, utan 65 kr bara. Hade vart betydligt bättre å ha det än att betala varje gång. Blev riktigt arg när jag fick reda på detta så anmälde mig på nytt till detta och ska undersöka mig i augusti och hamnar jag i grupp 4 eller neråt så går jag med oavsett vad dom säger så ska jag gå dit och ta ut mina visdomständer gratis!!
Gör fortfarande ont och vill bara ta ut tänderna nu så man slipper detta.

Men dagen sluta i alla fall bra igår i och med Guys and Dolls, tack Granqvist :)

Inga kommentarer: