tisdag 25 maj 2010

Legend....and more :P

No more Legend of the Seeker (if not a miracle happens, oh please!) And no more Cara or Tab for now....:( I hope the Save our Seeker campaign will manage to pull a miracle...but Don't look bright when even the actors (Craig Horner, Bridget Regan)are implying otherwise....:( I'll just have to see the eps I've got over and over again. But enough talked about LoTS...(or I mean for now, you can't talk enough about LoTS really..) :P

I andra nyheter!
Jag lyckades boka tid hos sjukgymnasten den 11:e juni för att kolla upp mina knän. Hoppas dom kan göra nåt för mig annars blir jag fullständigt knäpp och flippar över! Hatar detta! Vill kunna springa igen!

Jobbet går framåt också,(dessutom kom första lönen idag oxå :D) trots att det inte är riktigt lätt ännu. Men nu känner man sig som en riktig arbetsledare när man vart på möte med högre inblandade. Fått ordning på saker och ting. Har mer koll på läget. Äntligen.
Trots oordningen så har Förbo i Mölnlycke vart väldigt nöjda med oss och det är en enorm lättnad. Att man får positiv respons. Hoppas sommaren blir lagom regnig så vet jag att jobbet kommer gå bra.

Vi har vart i Bräcke nu förra och denna vecka. Väldigt mysigt där med alla träd som blommar nu. Tog bilder med mobilen så syns inte hur "fluffigt" och härligt det såg ut i verkligheten...men föreställ er fluffiga moln :)



Jag har på sistone fått ett enormt sug att resa till Nya Zeeland eller Australien (Mest NZ) och igår när man besöker faster så säger hon att hon bokat en resa till Australien i en månad till hösten. Är så avundsjuk just nu! Dom har gjort en grym reseplan där dom åker i princip över hela landet! Börjar i Darwin (norrut i mitten) och reser sedan söderut och sedan följer kusten österut till alla de stora städerna. Däremellan blir det massa nationalparker, Ayers Rock, Aboriginer, Stora barriärrevet, regnskogar och mycket mer! Sa jag att jag är avundsjuk! Exakt sån resa jag vill göra. Bara resa runt och turista. Inte jobba som kompisarna gjorde för ett par år sen.
Hoppas, Hoppas jag någon gång kommer dit. Speciellt till Nya Zeeland. Men aldrig kul å åka helt ensam...men kanske måste...Vi får se! :)

And Don't forget, Put your Ass up in the air! And shake! (Bra låt av Baracuda)

Inga kommentarer: