lördag 1 maj 2010

Äntligen maj! :D

Nu börjar bästa månaden på året!
Jag bara inte fyller år utan sommaren närmar sig rejält och naturen börjar få liv ordentligt och man känner hur man tinar upp efter vintern. Trädgårdsdagar på Liseberg och Eurovision kanske inte betyder så mycket för er, men för mig så spirar en varm känsla inombords och man vet att hela sommaren ligger framför en. Man kan ju dessutom börjar göra allt det man gör på sommaren, grilla å bada (dock lite kallt men genomförbart ) :P

SÅ JÄVLA GÖTT, nu ska jag börjar leva!

Vart så arg, irriterad och nere flera månader, nu ska det bli ändring på det.

Mitt jobb bidrar inte med så mycket mer än pengar just nu och antagligen förblir det så. (även om man inte fått sin första lön än) Trivdes mer på kyrkogården förra året, älskar att vara runt människor och inte enbart en eller två. Dem jag har jobbat med hittills (Daniel och David) är trevliga och jobbar på bra men saknar ändå fler...och kanske tjejers sällskap. Men nästa vecka ska vi vara kanske uppåt 6 pers för att vi har mycket och göra och det ska vara klart på fredag. (Sen är vi borta tre veckor på ett annat område innan vi kommer tillbaka och rensar ogräs igen)
Chefen har inte det lätt heller, han har nog tagit lite vatten över huvudet och det påverkar mig också för allt är så rörigt för vi har inte alla redskap eller information vi behöver så en del arbete blir inte ordentligt gjort. Men det får vara.
Hoppas det löser sig snart och hoppas detta leder till nåt bättre i framtiden för mig.

Music saves my life for the moment. Jag lyssnar på P3 hela dagarna på jobbet och dem förgyller verkligen arbetsdagen. Något jag rekomenderar för alla. :)

Nu ska vi lösa in min trisslott som har en vinst på 50 spänn å få ut två nya och hoppas på en lite större vinst :D

Inga kommentarer: